Baisios audros mus aplenkė, nors Nikaragvoje tikrai teko patirti tropinių liečių
šėlsmą. Vieną naktį net kelias valandas be perstojo Perkūnas svaidėsi žaibais,
vaiduokliškai nušviesdamas mokyklos, kurioje nakvojome, kiemą. Lietus bandė ne
nuplauti, o nušluoti viską aplinkui. Kai atrodė, kad smarkiau lyti jau nebeįmanoma,
pasigirsdavo tiesiog kulkosvaidžio kulkų pliupsniai, norintys prakiurdyti mūsų stogą.
Nuo stogo vanduo putojančiais kriokliais veržėsi į staiga atsiradusį burbuliuojantį
ežerą kieme, o iš čia liejosi į gatves. Kelias valandas buvome užburti šio
reginio...
Lietaus sezonas, arba žiema,
daugumoje Centrinės Amerikos šalių tęsiasi nuo gegužės iki lapkričio, tad
sušlapti, sėdint ant dviračio, tenka dažnai. Bet tuomet ne taip karšta ir važiuoti
gaiviau. Kosta Rikos sostinėje San Chosė tris dienas be perstojo lijo, bet mes čia
buvome įstrigę ne dėl lietaus. Lietuviams Panamos ambasada atsisakė greitai išduoti
vizas - sakė, reikės 10 dienų laukti. Tada mes surengėme nedidelį piketą: visa
mūsų grupė su dviračiais, žygio vėliavomis ir transparantais įvažiavome į
ambasados fojė ir pažadėjome pasikviesti laikraščių ir televizijos žurnalistus.
Kitą dieną vizas mums išrašė neatsikalbinėdami.
Mes vis judame pirmyn ir rytoj galbūt jau pasieksime Panamos miestą. Būsime užbaigę
kelionę per Šiaurės Ameriką, aplankę 8 valstybes ir numynę virš 5000 km (kaip tik
šiandien persiritome per šį skaičių). Kartu su mašina įveikėme dvigubai didesnį
maršrutą.
Malonu, kad jau Kosta Rikoje, iškilus problemai su Panamos vizomis, mus ėmėsi gelbėti
Lietuvos ambasados Venesueloje pirmasis sekretorius Arvydas Naujokaitis. Jis padėjo ir
Godai su Edvardu pasiekti Bogotą. Jaučiame nuolatinę lietuvių globą ir esame be galo
dėkingi.
Sigitas
|
Jau tris valandas laukiame "Policia Technica Judicial" (P.T.J.) kieme, kada mums
bus išduotas leidimas išvežti mūsų veną į Kolumbiją. Anksti iš pat ryto visi
kartu, pasipuošę žygio marškinėliais, sėdome ant dviračių ir lydimi mūsų
mirksinčio automobilio Panamos kanalo pakrante atvykome į Kolumbijos ambasadą,
įsikurusią naujo prašmatnaus viešbučio "Hotel Radison" 18 aukšte. Nė
vienam iš mūsų vizos į Kolumbiją nereikalingos, bet norėjome pasiaiškinti
automobilio įvežimo į Kolumbiją procedūrą, kadangi labai daug gąsdinančių
istorijų prisiklausėme. "Išlipant Kartagenoje, reikės sumokėti užstatą,
dvigubai didesnį už naujos mašinos kainą. Jei neturėsit pinigų, teks palikti
mašiną" - daug kas aiškino.
Per konsulo kabineto langą matėsi iš viršaus nuostabus Panamos kanalo vaizdas. Gaila,
nepasiėmiau fotoaparato, taip norėjosi "pykštelėti" šitame fone Giunterį,
Ahmetą ir Manuelį kartu su mažučiu konsulu, ilgai ispaniškai aiškinančiu, kad
įvežti automobilį į Kolumbiją labai paprasta. Reikia tik iš P.T.J. leidimą gauti
išvežimui. "Tačiau Kolumbija yra labai pavojinga šalis", - aiškino
konsulas. " Ar girdėjote, pernai vienas lietuvis prapuolė, ir dar iki šiol jo
neranda?" Kai aš nustebau, jis pasitaisė: "O ne - ne lietuvis,
ukrainietis". Paskaitęs mūsų UNESCO popierius, jis gražino atgal ir patarė, tik
atvykus į Kartageną, kreiptis į policiją, kuri tikrai turėtų mus saugoti. Be to
Kolumbijoje labai stipri dviratininkų organizacija, jie galėtų aprūpinti mus nakvyne
ir galbūt maistu... Mes prašėme, gal jis galėtu išduoti raštą mūsų
automobiliui (tokį buvome gavę Nikaragvos ambasadoje), bet iš pokalbio supratom, kad
iš jo pagalbos nesulauksime.
Štai ir sėdime dabar jau tris
valandas kažkokios policijos kieme. Naujienos ne kokios: mūsų automobilis, gal ir
tikras, bet nuosavybės dokumentas - tikrai padirbtas. Turi atvykti ekspertų komisija,
gal šiandien, gal rytoj, reikia laukti. Štai ir laukiame. Mano pasas ir kiti dokumentai
pas policininkus. Gal teks juos "išsipirkti", girdėjau daug tokių istorijų
apie Kolumbiją, bet čia dar Panama...
Jei viskas susitvarkys, rytoj iš pat ryto lekiam į Colon, kur ieškosime kelto į
Kartageną. O Kolumbijoje pasiilgę mūsų laukia Goda ir Edvardas. Būsime vėl visi
kartu.
Sigitas
P.S. 17 val., pries užsidarant
policijos ofisui, mus nudžiugino: "Leidimą gausite, bet prieš tai turite pasakyti
laivo, kuriuo kelsitės į Kartageną, pavadinimą". Tad istorija su leidimu
nesibaigė. Rytoj iš ryto važiuojam į Colon (80 km) ieškoti kelto, paskui grįšim
atgal. Jei ir pasiseks greitai susitarti su laivo kapitonu, kažin ar leidimą suspės
išrašyti - rytoj penktadienis, o po to savaitgalis. Matyt, įstrigome, mažiausiai iki
pirmadienio...
|
Įstrigome, atrodo niekas, tik
laukimas gali mums padėti. Visos įstaigos ir valdžios institucijos uždarytos iki
antradienio. Lapkričio pradžia Panamoje pilna švenčių: po Visų Šventų ir Vėlinių
Nepriklausomybės diena, rytoj vėl Nepriklausomybės šventė (First Call for
Independence).
Patys panamiečiai laiko savo šalį
pasaulio pabaiga. Panamos kanalas, sujungęs Atlanto vandenyną su Ramiuoju, vadinamas
vienu iš pasaulio stebuklu. Tačiau joks stebuklas nesujungė Šiaurės Amerikos su
Pietų: garsusis Panamerikos greitkelis užsibaigia Darien džiunglėse, paskelbtose
Nacionaliniu parku. Daugiau kaip savaitę reiktų skintis kelią pėsčiomis per
džiungles, norint pasiekti Kolumbiją žemynu.
Penktadienį
iš pat ryto su Ahmetu ir Oli išdūmėme į Colon (80 km) su viltimi, kad pasiseks rasti
laivą į Kolumbiją, gal dar spėsim grįžti ir gauti leidimą mūsų automobiliui.
Deja... Visą dieną praleidome Coco Solo ir Cristobal uostuose, tardamiesi su kapitonais
ir uosto darbininkais. Sutikome tris meksikiečius dviratininkus, kurie jau penkias dienas
iš eilės nuo ryto iki vakaro bando savo laimę.
Išsiaiškinome, kad
automobilį išsiųsti į Kartageną gal ir pavyks sekančią savaitę su konteineriu, bet
tai kainuos mažiausiai 1000 dolerių. Su žmonėm yra sudėtingiau. Nė vienas kapitonas
nesutinka priimti žmonių. Kelionė lėktuvu į Kolumbiją 200 dolerių. Galbūt pasiseks
atrasti nedidelį motorlaivį, kuris galėtų nugabenti žmones pigiau.
Blogiausia, kad
smarkiai vėluojame. Vietoje dviejų dienų, suplanuotų iš Panamos į Kolumbiją, gali
tekti sugaišti 10. O Peru mūsų laukia gruodžio pradžioje.
Sigitas
|
Jau beveik įveikus pirmą
rimtą kliūtį tarp dviejų žemynų, apima nerimas, kai pradedu galvoti apie kitus
žemynus. Jei Šiaurės ir Pietų Ameriką skiria tik siauras dviračiais neįveikiamas
ruoželis, ar keli šimtai kilometrų pakrančių jūros, tai tarp Argentinos ir Afrikos
šėlsta sunkiai aprėpiami Atlanto vandenys. Gal mums būtų lengviau, jei legendų
Atlantida vėl iškiltų į paviršių.
Matyt, kad Taikos žygio dalyvių, vyksiančių į Afriką, tikrai bus ne daugiau kaip 10.
Deja, neatradus pigaus kelto daugelis mano bendražygių pasirinks kelionę namo.
Šeštą valandą čia visai tamsu, ir dabar mūsų vakarai labai ilgi. Bet kai
važiuojame dviračiu, laisvo laiko daug nelieka. Kol surandame nakvynę, kartais
sugaištame kelias valandas.
Sigitas
|